Είσοδος

Αριθμός Κάρτας

Κωδικός (Ξεχάσατε τον κωδικό σας?)


 
Δέν έχετε ακόμη λογαριασμό;   Κάντε κλικ εδώ!
Συχνές Ερωτήσεις


Με το ηλεκτρονικό κόμιστρο τι αλλάζει;

Στην παρούσα φάση εφαρμογής του νέου συστήματος, τα είδη των εισιτηρίων και καρτών δεν αλλάζουν, αντίθετα έχουν προστεθεί νέα εκπτωτικά προϊόντα.  Αλλάζει το μέσο που χρησιμοποιείται, και από χάρτινο γίνεται ηλεκτρονικό για να παρέχει ευελιξία στην χρήση και στην αγορά διαφορετικών τύπων κομίστρου και μελλοντικά να επιτρέπει τη δημιουργία νέων προϊόντων, προσφορών κ.λ.π.
Το σύστημα ηλεκτρονικού κομίστρου υποστηρίζει δύο κατηγορίες προϊόντων:

  • Προϊόντα χρονικής διάρκειας, όπως είναι π.χ. το εισιτήριο €1,40 με διάρκεια 90 λεπτά της ώρας, η παλαιού τύπου μηνιαία κάρτα με ονομασία προϊόν 30 ημερών, η ετήσια κάρτα με διάρκεια ισχύος 365 ημέρες κ.λπ
  • Αποθηκευμένη αξία (ευρώ), την οποία χρησιμοποιούμε ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι από το οποίο αφαιρείται η αξία μιας διαδρομής (π.χ. απλής διαδρομής αξίας €1,40 ή μιας απλής διαδρομής αεροδρομίου με λεωφορείο ή μετρό).
Ποια είναι τα νέα ηλεκτρονικά προϊόντα;

Α. Ηλεκτρονικό εισιτήριο («ATH.ENA ticket»-«πολλαπλό»): το εισιτήριο «πολλαπλών διαδρομών» που μετά από την χρήση του μπορείτε να το φορτίσετε εκ νέου, ανάλογα με το πακέτο που ικανοποιεί τις μετακινήσεις σας (βλ. μονής διαδρομής, ημερήσιο, πέντε ημερών κ.ο.κ.) και βάσει των μειωμένων κομίστρων που δικαιούστε.

Β. Ανώνυμη ηλεκτρονική κάρτα («ATH.ENA card»): περιλαμβάνει όλα τα είδη κομίστρου μικρότερα του ενός μηνός που φορτίζονται και στο «πολλαπλό εισιτήριο», με την μόνη διαφορά ότι μπορεί να αποθηκευτεί και χρηματική αξία/ χρηματικό ποσό , που εξαργυρώνεται αυτόματα στις μεμονωμένες διαδρομές. Δεν υπάρχει δυνατότητα μειωμένου κομίστρου σε αυτή την κατηγορία.

Γ. Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα («ATH.ENA card»): περιλαμβάνει όλα τα είδη κομίστρου, εισιτήρια, μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες, συμπεριλαμβανομένων των μειωμένων κομίστρων (απαιτούνται προσωπικά στοιχεία). Στην προσωποποιημένη κάρτα μπορεί επίσης να αποθηκευτεί και χρηματική αξία/ χρηματικό ποσό.

Τι να προτιμήσω ATH.ENA Card ή πολλαπλό εισιτήριο;

Η βασική διαφορά στη χρήση του πολλαπλού εισιτηρίου και της ATH.ENA Card έγκειται στο ότι :

  • το πολλαπλό εισιτήριο μπορεί να φορτιστεί μόνο με ένα προϊόν μικρής χρονικής διάρκειας (π.χ. εισιτήρια 90 λεπτών-μιας διαδρομής, ημερήσιο, 5ήμερο, τουριστικό κ.α.) και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.
  • η προσωποποιημένη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί ταυτόχρονα με έως δύο  προϊόντα κομίστρου ΚΑΙ  χρηματική αξία, δηλαδή

με προϊόντα μεγάλης χρονικής διάρκειας, (π.χ 30, 90, 180 ή 365 ημερών),

και / ή με προϊόντα μικρής χρονικής διάρκειας  λαμβάνοντας υπόψη ότι μόνο ένα προϊόν μπορεί να είναι ενεργό κάθε χρονική στιγμή, δηλαδή πρέπει να λήξει το πρώτο προϊόν για να χρησιμοποιηθεί  το δεύτερο.

και / ή  με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι.

  • Η ανώνυμη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί με έως δύο προϊόντα μικρής χρονικής διάρκειας, δηλαδή να φορτωθεί ταυτόχρονα με έως δύο τύπους εισιτηρίων λαμβάνοντας υπόψη ότι μόνο ένα προϊόν μπορεί να είναι ενεργό κάθε χρονική στιγμή, δηλαδή πρέπει να λήξει το πρώτο προϊόν για να χρησιμοποιηθεί  το δεύτερο και / ή  με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι. 

Επομένως, η επιλογή μεταξύ ATH.ENA Card προσωποποιημένης και ανώνυμης και πολλαπλού εισιτηρίου είναι θέμα των συνηθειών μετακίνησης που έχετε και ποια προϊόντα κομίστρου είναι πιο κατάλληλα για τις μετακινήσεις σας.

Αν είστε καθημερινός / τακτικός χρήστης ή δικαιούχος μειωμένου, τότε η προσωποποιημένη κάρτα είναι η σωστή επιλογή για εσάς. Αν είστε συχνός ή περιστασιακός χρήστης, διαλέξτε ανάμεσα στην προσωποποιημένη και την ανώνυμη. Αν πάλι είστε επισκέπτης στην Αθήνα ή σπάνια μετακινείστε με αστική συγκοινωνία προτιμήστε το πολλαπλό εισιτήριο.

Πώς και που εκδίδω προσωποποιημένη κάρτα;

Οι προσωποποιημένες κάρτες εκδίδονται από συγκεκριμένα εκδοτήρια του συστήματος, με την επίδειξη της Αστυνομικής Ταυτότητας, του ΑΜΚΑ σε έντυπη μορφή (φωτοτυπία βιβλιαρίου υγείας για παράδειγμα, ή εκτύπωση από το site  https://www.amka.gr/AMKAGR ).

*Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν διαθέτει  Δελτίο Ταυτότητας, Διαβατήριο ή ΑΜΚΑ, μπορεί να προσκομίσει νόμιμο έγγραφο όπου αναγράφεται ένας μοναδικός προσωπικός αριθμός (πχ ID number).

Η διαδικασία προσωποποίησης της κάρτας στο εκδοτήριο θα συντομευθεί κατά πολύ εάν έχει προηγηθεί η συμπλήρωση της αίτησης μέσω του web site (Έντυπο προσωποποιημένης κάρτας) και η εκτύπωση του κωδικού QR.

Σημειώστε και φυλάξτε με ασφάλεια τον 8ψήφιο προσωπικό κωδικό σας. Θα σας χρειαστεί σε περίπτωση απώλειας της κάρτας σας, ώστε να μην χάσετε το περιεχόμενο της κάρτας (κόμιστρα ή αποθηκευμένη αξία).

Επίσης, με την κατάθεση ανοιχτού φακέλου έως 30.11.2017.

Η διαδικασία αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής,  τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών και τους φοιτητές, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017.

Η διαδικασία κατάθεσης και ς φακέλου και αποστολής προσωποποιημένης κάρτας είναι η εξής:

ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία

  • Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
  • Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
  • Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
  • Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr
  • Εάν είστε φοιτητής, φωτοτυπία της Ακαδημαϊκής σας Ταυτότητας.

ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου.

Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία :

  • Όνομα, Επώνυμο
  • Διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ).

ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός, σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 του ΜΕΤΡΟ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας.

  • Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς του Μετρό, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).
  • Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.

ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών.

  • Ο φάκελος με την προσωποποιημένη κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλονται ταχυδρομικά στην διεύθυνση που αναγράφηκε στο φάκελο.

ΒΗΜΑ 5. Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου.

  • Η προσωποποιημένη κάρτα δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.

Οι επιβάτες πηγαίνουν σε οποιοδήποτε Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) των γραμμών 1,2 και 3 & στις στάσεις του ΤΡΑΜ της ΣΤΑΣΥ ή στα εκδοτήρια της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ ή και στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr και φορτίζουν την προσωποποιημένη κάρτα με όποιο προϊόν επιθυμούν.

Χρειάζεται να θυμάμαι τo 8ψήφιο pin που συμπλήρωσα για να εκδώσω ΚΩΔΙΚΟ QR;

Ναι, γιατί θα σας χρειαστεί σε περίπτωση απώλειας της κάρτας σας, ώστε να μην χάσετε το περιεχόμενο της κάρτας (κόμιστρα ή αποθηκευμένη αξία), η μεταφορά του οποίου με ασφάλεια απαιτεί τον συνδυασμό του ΑΜΚΑ σας και του μοναδικού αριθμού (pin) που έχετε συμπληρώσει και γνωρίζετε μόνο εσείς.

Πώς και που εκδίδω ανώνυμη κάρτα;

Μπορείτε να εκδώσετε ανώνυμη κάρτα σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων του  συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.), χωρίς τα προσωπικά σας στοιχεία.

Πώς και που εκδίδω πολλαπλό εισιτήριο;
  • Σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.).

Από τα εκδοτήρια μπορείτε τόσο να προμηθευτείτε πολλαπλό εισιτήριο όσο και να το επαναφορτίσετε όσες φορές θέλετε. Στα εκδοτήρια μπορείτε να φορτίσετε το πολλαπλό εισιτήριο και με μειωμένους τύπους εισιτηρίων, εάν είστε δικαιούχος μετακίνησης μειωμένης τιμής, με την επίδειξη του νόμιμου δικαιολογητικού. 

  • Σε όλα τα Αυτόματα Μηχανήματα που είναι εγκατεστημένα στους σταθμούς, στις στάσεις τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του λεκανοπεδίου .

Προσοχή, στα Αυτόματα μηχανήματα μπορείτε να εκδίδετε εισιτήρια μόνο κανονικής και όχι μειωμένης τιμής.

Το πολλαπλό εισιτήριο επαναφορτίζεται όπως οι κάρτες;

Ναι, μην πετάτε το εισιτήριό σας, απλά επαναφορτίστε το σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.) ή στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) που είναι εγκατεστημένα στους σταθμούς του μετρό στις στάσεις τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου.

Πώς επικυρώνω σωστά την κάρτα ή το πολλαπλό εισιτήριό μου;

Τα επικυρωτικά του ηλεκτρονικού κομίστρου (πολλαπλό εισιτήριο, ATH.ENA Card) διαφέρουν ανάλογα με τα συγκοινωνιακά μέσα.

Στα λεωφορεία, τα τρόλλεϋ και το τραμ είναι μπλε χρώματος με οθόνη και αναγνώστη, του οποίου η θέση σηματοδοτείται με 4 καμπύλες γραμμές.

Στο μετρό ο μηχανισμός επικύρωσης βρίσκεται στις πύλες εισόδου-εξόδου των σταθμών και η επικύρωση του ηλεκτρονικού κομίστρου στον αναγνώστη, δίνει εντολή στην πύλη να ανοίξει.

ΑΝΕΠΑΦΗ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ

Η επικύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου γίνεται ΑΝΕΠΑΦΑ, απλώς περνώντας το σε απόσταση λίγων εκατοστών από τον αναγνώστη του έξυπνου επικυρωτικού μηχανήματος, οπότε καταγράφεται σε αυτό η ώρα της πρώτης επικύρωσης, όπως και των υπολοίπων μέχρι την λήξη ισχύος του.

Επιπλέον, όταν επικυρώνουμε, στην οθόνη του επικυρωτικού εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι την λήξη ισχύος του ηλεκτρονικού κομίστρου (ή το τυχόν υπόλοιπο χρηματικής αξίας). Επομένως, το μηχάνημα δεν επικυρώνει μόνο, αλλά και πληροφορεί.

Τις κάρτες και τα πολλαπλά εισιτήρια τα επικυρώνουμε ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που επιβιβαζόμαστε σε όχημα (Λεωφορείο, Τρόλλευ, Τραμ.) και ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που περνούμε από τις πύλες του μετρό, εισερχόμενοι και εξερχόμενοι.

  

Σε κάθε επιτυχή επικύρωση στα επικυρωτικά των λεωφορείων, Τρόλλευ, Τραμ εμφανίζονται 4 ενδείξεις LED πράσινες, μήνυμα στην οθόνη ‘’Επιτυχής’’ και ακούγεται ηχητικό επιτυχούς επικύρωσης. Εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι την λήξη ισχύος του ηλεκτρονικού κομίστρου ή το τυχόν υπόλοιπο χρηματικής αξίας.

Στις πύλες των σταθμών του μετρό, εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι την λήξη ισχύος του ηλεκτρονικού κομίστρου ή το τυχόν υπόλοιπο χρηματικής αξίας, 4 ενδείξεις LED πράσινες, μήνυμα στην οθόνη ‘’Επιτυχής/Successful’’ και ακούγεται ηχητικό επιτυχούς επικύρωσης.

 

Σε κάθε εσφαλμένη επικύρωση εμφανίζονται στα επικυρωτικά των λεωφορείων, Τρόλλευ, Τραμ 4 ενδείξεις LED κόκκινες, μήνυμα στην οθόνη ‘’Ανεπιτυχής’’ και ακούγεται ηχητικό ή φωνητικό μήνυμα ανεπιτυχούς επικύρωσης.

Στις πύλες των σταθμών του μετρό, εμφανίζονται 4 ενδείξεις LED κόκκινες, μήνυμα στην οθόνη ‘’Ανεπιτυχής/Fail’’ και ακούγεται ηχητικό ή φωνητικό μήνυμα ανεπιτυχούς επικύρωσης.

Πώς και που επαναφορτίζω την προσωποποιημένη κάρτα μου;
  1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)
  2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:
  • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
  • Επιλέγετε επαναφόρτιση στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε την κάρτα σας στην θήκη κάτω αριστερά
  • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα, ή
    • εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας, ή
    • τοποθετείτε ανέπαφα την πιστωτική κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας
  • Συλλέγετε τα ρέστα σας και την απόδειξή σας
  • Αφαιρείτε την κάρτα από τη θήκη.
  1. Μέσω internet, στο ATH.ENA Card, ‘’ΑΓΟΡΑ/ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ’’, αφού δημιουργήσετε τον λογαριασμό σας πατώντας στο: Δεν έχετε ακόμη λογαριασμό;   Κάντε κλικ εδώ!, εισάγετε τον αριθμό της κάρτας σας και έναν κωδικό της επιλογής σας.

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου κομίστρου ή της αποθηκευμένης χρηματικής αξίας γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή χρηματικής αξίας σε προϊόν κομίστρου ή το αντίστροφο. 

Μετά την on line αγορά προϊόντος  θα πρέπει να τοποθετείτε την κάρτα στα Αυτόματα Μηχανήματα (λευκά εκδοτικά) που βρίσκονται στους σταθμούς του μετρό, στις στάσεις τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου  για να φορτώσουν το κόμιστρο που έχετε αγοράσει. Επιλέγετε ON LINE ΚΡΑΤΗΣΗ στην οθόνη και τοποθετείτε την κάρτα στην υποδοχή (κάτω αριστερά).

  1. Μέσω κινητού τηλεφώνου που διαθέτει λειτουργία NFC (δεν υποστηρίζεται από συσκευές Apple) .
  • Δημιουργείτε λογαριασμό στο site ATHENA Card, ΑΓΟΡΑ / ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Κατεβάζετε την εφαρμογή ATHENA Card στο κινητό σας.
  • Συνδέεστε με τον λογαριασμό σας, εισάγοντας τον αριθμό κάρτας και τον κωδικό σας.
  • Πραγματοποιείτε την αγορά σας .
  • Ενεργοποιείτε το NFC.
  • Εφάπτετε την κάρτα στο πίσω μέρος του κινητού.
  • Αφού την αναγνωρίσει πατάτε πάνω στο είδος κομίστρου που έχετε επιλέξει και το φορτώνει.
Ο κωδικός που συμπληρώνω για να κάνω εγγραφή στο ΑΓΟΡΑ/ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ έχει σχέση με το pin που συμπλήρωσα κατά τη δημιουργία του ΚΩΔΙΚΟΥ QR;

Όχι, για την εγγραφή σας στο ΑΓΟΡΑ / ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ συμπληρώνετε άλλον προσωπικό κωδικό που σας επιτρέπει να χειρίζεστε τον χώρο των on line συναλλαγών σας με ασφάλεια. Εισάγετε τουλάχιστον 8 χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένων γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων (επιτρεπόμενα σύμβολα : $@!%*#?&_-+), δηλαδή ο κωδικός σας θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 1 γράμμα και 1 αριθμό και 1 σύμβολο.

Πως μπορώ να φορτίσω την προσωποποιημένη κάρτα μου με μηνιαίο κόμιστρο στα ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών);

AMEK

Από λάθος κατά την επαναφόρτιση της κάρτας φορτώθηκε αποθηκευμένη αξία 30 ευρώ, αντί κάρτα απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών. Τι να κάνω;

Θα πρέπει να προσέχετε κατά την επιλογή του προϊόντος που επιλέγετε ώστε να αποφεύγετε την ταλαιπωρία και την απώλεια χρημάτων.
Εάν κάνετε την αγορά μέσω internet, επιλέγετε ‘’Προϊόν κομίστρου χρονικής διάρκειας’’ και όχι ‘’Αποθηκευμένη Αξία’’. Η Αποθηκευμένη αξία δεν μετατρέπεται σε χρονική κάρτα.
Εάν επαναφορτίζετε την κάρτα σας σε Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) επιλέγετε: ΕΝΙΑΙΟ των 30 ημερών.

Για το πρόβλημα που ήδη αντιμετωπίζετε απευθυνθείτε στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Κοινού στον Σταθμό του Συντάγματος, ώρες 8.00 – 16.00, τηλ 2144146400, 2144143632.

Έχω αγοράσει προϊόντα κομίστρου μέσω της σελίδας ATHENA Card, ΑΓΟΡΑ/ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ αλλά δεν εμφανίζεται το φορτωμένο προϊόν στην κάρτα. Γιατί;

Εάν έχετε τέτοιο πρόβλημα, θα πρέπει να ελέγξετε τις εξής δύο εκδοχές:

  • Η κάρτα σας δεν είναι ενεργοποιημένη. Μπορείτε να την ενεργοποιήσετε σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και όχι μόνο στα εκδοτήρια που εκδίδουν κάρτες. Μόλις η κάρτα σας ενεργοποιηθεί θα μπορέσετε να ολοκληρώσετε την φόρτωση του προϊόντος. Η ενεργοποίηση απαιτείται μόνο μια φορά κατά την αρχή χρήσης της κάρτας.
  • H κάρτα σας είναι ενεργοποιημένη, οπότε θα πρέπει να την τοποθετήσετε στα Αυτόματα Μηχανήματα (λευκά εκδοτικά) που είναι τοποθετημένα στους σταθμούς για να φορτώσουν το κόμιστρο που έχετε αγοράσει. Επιλέγετε ON LINE ΚΡΑΤΗΣΗ στην οθόνη και τοποθετείτε την κάρτα στην υποδοχή (κάτω αριστερά). Εναλλακτικά απευθύνεστε  σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (όχι μόνο αυτά που εκδίδουν προσωποποιημένες κάρτες).
Πώς και που επαναφορτίζω την ανώνυμη κάρτα μου;
  1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)
  2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:
  • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
  • Επιλέγετε επαναφόρτιση στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε την κάρτα σας στην θήκη κάτω αριστερά
  • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα, ή

εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας, ή

τοποθετείτε ανέπαφα την πιστωτική σας κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας

  • Συλλέγετε τα ρέστα σας και την απόδειξή σας
  • Αφαιρείτε την κάρτα από τη θήκη.

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου κομίστρου ή της αποθηκευμένης χρηματικής αξίας γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν μετατρέπουμε στην συνέχεια χρήματα σε κάρτα ή το αντίστροφο.

Πώς και που αγοράζω πολλαπλό εισιτήριο;

1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)

2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:

  • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
  • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα, ή
    • εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας,
    • ή τοποθετείτε ανέπαφα την κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας
  • Συλλέγετε τα ρέστα σας, το πολλαπλό εισιτήριο και την απόδειξή σας

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του εισιτηρίου γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν μετατρέπουμε στην συνέχεια έναν τύπο εισιτηρίου σε άλλον.

Πώς και που επαναφορτίζω το πολλαπλό εισιτήριό μου;

1. Σε όλα τα εκδοτήρια του συστήματος (Ο.ΣΥ., ΣΤΑ.ΣΥ.)

2. Στα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ), που είναι εγκατεστημένα σε όλους τους σταθμούς Μετρό και σε στάσεις Τραμ και σε επιλεγμένα σημεία του Λεκανοπεδίου ως εξής:

  • Επιλέγετε τη γλώσσα στην κεντρική οθόνη αφής
  • Επιλέγετε επαναφόρτιση στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε το εισιτήριό σας στην θήκη κάτω αριστερά
  • Επιλέγετε το επιθυμητό προϊόν στην οθόνη αφής
  • Εισάγετε τα χρήματα στις υποδοχές για χαρτονομίσματα και κέρματα,
    • ή εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στην ανάλογη υποδοχή και πληκτρολογείτε το pin σας,
    • ή τοποθετείτε ανέπαφα την κάρτα και πληκτρολογείτε το pin σας
  • Συλλέγετε τα ρέστα σας και την απόδειξή σας
  • Αφαιρείτε το εισιτήριο από τη θήκη.

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του εισιτηρίου γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν μετατρέπουμε στην συνέχεια έναν τύπο εισιτηρίου σε άλλον.

Με ποια προϊόντα μπορώ να επαναφορτίσω την κάρτα ή το εισιτήριό μου;

Προσωποποιημένη κάρτα:

Για καθημερινούς ή συχνούς χρήστες των Αστικών Συγκοινωνιών.
Επιτρέπει την αποθήκευση όλων των διαθέσιμων προϊόντων κομίστρου. Δηλαδή, χρονικά κόμιστρα 30, 90, 180 365 ημερών, όλων των τύπων εισιτήρια, χρηματική αξία έως 50 ευρώ.

Ανώνυμη κάρτα:

Επιτρέπει την αποθήκευση όλων των τύπων εισιτηρίων κανονικής τιμής και  χρηματική αξία έως 50 ευρώ. Δεν επιτρέπει τη φόρτωση εισιτηρίων μειωμένης τιμής.

Πολλαπλό εισιτήριο:

Επιτρέπει την αποθήκευση όλων των τύπων εισιτηρίων κανονικής ή μειωμένης τιμής.

Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου κομίστρου ή της αποθηκευμένης χρηματικής αξίας γίνεται την ώρα της αγοράς. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή χρηματικής αξίας σε προϊόν κομίστρου ή το αντίστροφο ή αλλαγή προϊόντος κομίστρου.
Μπορώ να φορτώσω χρονικό κόμιστρο 30, 90, 180,365 ημερών σε ανώνυμη κάρτα;

Όχι, ουδέποτε τα χρονικά κόμιστρα ήταν ανώνυμα.
Σε κάθε χρονική κάρτα (μηνιαία, τριμηνιαία, εξαμηνιαία ή ετήσια) αναγράφονταν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο του κατόχου, ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, ενώ η κάρτα έφερε υποχρεωτικά φωτογραφία του σφραγισμένη από τον φορέα έκδοσης.
Με την έναρξη του νέου συστήματος δεν τροποποιήθηκε η τιμολογιακή πολιτική παρά μόνο  το μέσο που περιέχει το κόμιστρο, από χάρτινη σε έξυπνη κάρτα.

Πόσα προϊόντα κομίστρου μπορώ να έχω ταυτόχρονα στην κάρτα μου ή στο εισιτήριό μου; Με ποια σειρά ενεργοποιούνται;

Η προσωποποιημένη όσο και η ανώνυμη κάρτα μπορούν να φέρουν 3 προϊόντα κομίστρου ταυτόχρονα ως εξής:

Προσωποποιημένη κάρτα:
Ένα χρονικό κόμιστρο (όπως κάρτα 30, 90, 180 365 ημερών), ΚΑΙ εισιτήρια ή δεύτερο χρονικό κόμιστρο  ΚΑΙ χρηματική αξία.

Ανώνυμη κάρτα:
Δύο προϊόντα κομίστρου μικρής διάρκειας ( εισιτήρια), ΚΑΙ χρηματική αξία.

Πολλαπλό εισιτήριο:
Έναν μόνο τύπο εισιτηρίου

Για να φορτωθεί το δεύτερο προϊόν στην κάρτα, πρέπει να έχει ενεργοποιηθεί το πρώτο. Το δεύτερο προϊόν ενεργοποιείται αφού  λήξει η ισχύς του πρώτου. Για περιπτώσεις ταυτόχρονης ανάγκης δυο διαφορετικών τύπων κομίστρου (πχ μηνιαίο κόμιστρο 30 ημερών αξίας 30 ευρώ και εισιτηρίων Αεροδρομίου), το δεύτερο θα πρέπει να αγοραστεί ως χρηματική αξία ή εάν υποστηρίζεται, σε μορφή πολλαπλού. Δηλαδή εάν έχουμε κάρτα 30 ημερών αξίας 30 ευρώ και θέλουμε να πάμε στο Αεροδρόμιο, αγοράζουμε ως Αποθηκευμένη Αξία πχ 12 ή 20 ευρώ ή αγοράζουμε τα αντίστοιχα προϊόντα σε πολλαπλό, ώστε να μετακινηθούμε από και προς το Αεροδρόμιο με λεωφορείο ή μετρό αντίστοιχα). 

Πάντα πρώτα αναγνωρίζεται το προϊόν κομίστρου και μετά η αποθηκευμένη χρηματική αξία. Εάν το προϊόν κομίστρου δεν επαρκεί, πχ σε διαδρομή από και προς το Αεροδρόμιο, αναζητείται και επικυρώνεται η αξία του απαιτούμενου εισιτηρίου από την αποθηκευμένη χρηματική αξία.  

Πόσα χρήματα μπορώ να αποθηκεύσω στην κάρτα μου;
Όποιο ποσό θέλετε έως 50 ευρώ.
Έχουν ημερομηνία λήξης τα εισιτήρια που έχω στην κάρτα ή στο εισιτήριό μου ή τα χρήματα που αποθήκευσα στην κάρτα μου;

Όχι, ούτε τα εισιτήρια ούτε τα χρήματα που αποθηκεύετε σε μια κάρτα, έχουν ημερομηνία λήξης.

Δεν έχω καταλάβει πώς υπολογίζεται ο ακριβής χρόνος λήξης της ισχύος κάποιων προϊόντων κομίστρου. Μπορείτε να δώσετε μερικά παραδείγματα;

Παρακάτω σας δίνουμε μερικά παραδείγματα λήξης της ισχύος διαφορετικών προϊόντων κομίστρου:

Tύπος προϊόντος

Ενεργοποίηση (1η επικύρωση)

Λήξη

1.

Εισιτήριο 90 λεπτών

18.1.2017 05:03:12

18.1.2017 06:33:11

2.

Ημερήσιο εισιτήριο (24ωρο)

18.1.2017 14:03:12

19.1.2017 14:03:11

3.

Προϊόν 30 ημερών

18.1.2017 05:03:12
18.1.2017 14:03:12

17.2.2017 23:59:59
17.2.2017 23:59:59



Άλλο παράδειγμα:
Επικύρωσα την κάρτα μου με προϊόν 30 ημερών την 1η Ιουλίου. Θα ισχύει στις 31 Ιουλίου;
Ναι θα ισχύει μέχρι τις 23:59 της 31ης Ιουλίου, δηλ. 30 πλήρη 24ωρα και μέχρι τα μεσάνυκτα της ημέρας που λήγει το προϊόν. Αντίστοιχα θα ισχύουν και τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου μεγάλης χρονικής διάρκειας (90, 180 ημερών κ.λπ.)

Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία σχετική με την λήξη της κάρτας ή του πολλαπλού εισιτηρίου σας, μπορείτε να τα ελέγξετε στους αναγνώστες των επικυρωτικών μηχανημάτων και των πυλών και να διαβάσετε την ένδειξη που παρουσιάζεται στις οθόνες κατά την επικύρωση. Αν θέλετε να ελέγξετε το υπόλοιπο πριν οποιαδήποτε χρήση χρησιμοποιείστε τα Αυτόματα μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) ή απευθυνθείτε στα εκδοτήρια.
Είμαι δικαιούχος μειωμένου κομίστρου. Τι χρειάζεται να εκδώσω;

Ανάλογα με τη χρήση που κάνετε επιλέγετε από :

  1. Προσωποποιημένη κάρτα, στην οποία μπορείτε να φορτώσετε όποιον τύπο μειωμένης τιμής κομίστρου σας εξυπηρετεί, δηλαδή μηνιαίες ή άλλες χρονικές κάρτες αλλά και εισιτήρια μειωμένης τιμής ή χρηματική αξία έως 50 ευρώ, από την οποία αφαιρείται η αξία ενός μειωμένου εισιτηρίου κάθε φορά που μετακινήστε.
  2. Πολλαπλό εισιτήριο, με την επίδειξη του δικαιολογητικού σας  μόνο από τους εκδότες του συστήματος. Το πολλαπλό εισιτήριο επαναφορτίζεται. Δεν το πετάμε μετά τη λήξη ισχύος του αλλά το επαναφορτίζουμε με όποιο εισιτήριο θέλουμε.
Μπορώ να εκδώσω μεμονωμένα εισιτήρια των 1,40 ή 0,60 ευρώ;

Από τις 6 Νοεμβρίου διατίθενται μεμονωμένα εισιτήρια.
Όσοι έχουν δικαίωμα μειωμένου κομίστρου τα προμηθεύονται μόνο από τους εκδότες του  συστήματος.

Τα μεμονωμένα εισιτήρια έχουν δυνατότητα να φορτωθούν στις προσωποποιημένες, τις μη προσωποποιημένες κάρτες (όχι μειωμένα) και στα πολλαπλά εισιτήρια.
Εάν κάνετε λίγες διαδρομές με τα μέσα μεταφοράς, σας συμφέρει το πακέτο 10 εισιτηρίων το οποίο δίνει 11 εισιτήρια, ένα εισιτήριο δηλαδή δωρεάν. Το πακέτο των 10+1 εισιτηρίων διατίθεται τόσο για ολόκληρο όσο και για μειωμένο κόμιστρο και μπορεί να φορτωθεί στις κάρτες (το μειωμένο μόνο στην προσωποποιημένη) ή στο πολλαπλό εισιτήριο.

Μην ξεχνάτε ότι όλα τα νέα προϊόντα, δηλαδή τόσο οι κάρτες όσο και το πολλαπλό εισιτήριο επαναφορτίζονται. Μην πετάτε το εισιτήριό σας μετά την λήξη ισχύος του αλλά επαναφορτίστε το.

Έχω φορτώσει στην κάρτα μου χρονικό κόμιστρο 30, 90 κλπ ημερών, αντίστοιχο των παλιών μηναίων, τριμηνιαίων κλπ καρτών. Πότε αρχίζει να ισχύει;

Όποιο προϊόν έχετε φορτώσει στην κάρτα σας (πχ κάρτα 30 ημερών) ξεκινά να ισχύει από την πρώτη φορά που θα επικυρώσετε την κάρτα σας περνώντας την από τον αναγνώστη με την ειδική σήμανση στις πύλες των σταθμών και στα επικυρωτικά μηχανήματα στα Λεωφορεία, Τρόλλευ, Τραμ.

Έχω ήδη φορτώσει μηνιαία κάρτα 30 ημερών στην κάρτα μου. Πότε μπορώ να την επαναφορτίσω για τον επόμενο μήνα; Εάν το κάνω πριν τη λήξη της θα χάσω τις υπόλοιπες ημέρες;

Ασφαλώς όχι. Μπορείτε να επαναφορτίσετε την κάρτα σας όποτε θέλετε.
Η δεύτερη φόρτιση  θα ενεργοποιηθεί αυτόματα μετά τη λήξη της πρώτης.

Πώς μπορώ να ελέγχω το υπόλοιπο της κάρτας ή του πολλαπλού εισιτηρίου μου;

Κατά την επικύρωση, στην οθόνη του επικυρωτικού μηχανήματος στα λεωφορεία, τρόλλευ, τραμ ή του αναγνώστη πύλης στους σταθμούς του μετρό, εμφανίζεται ο υπολειπόμενος χρόνος μέχρι τη λήξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή το υπόλοιπο ημερών ή χρηματικού ποσού όταν επικυρώνουμε κάρτα που φέρει κάποιο από αυτά τα προϊόντα. 

Επίσης, μπορείτε να ελέγχετε το υπόλοιπό σας, όπως και να δείτε πληροφορίες για την κάρτα σας, σε ένα Αυτόματο Μηχάνημα (λευκά εκδοτικά) που είναι τοποθετημένα στους σταθμούς επιλέγοντας ‘’Πληροφορίες’’ ή στα εκδοτήρια.

Υπάρχει κάποια αλλαγή στις τιμές με την έναρξη του νέου συστήματος;

Η τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική για τα μέσα αρμοδιότητας ΟΑΣΑ, αναφέρεται στο ΦΕΚ 126Β/ 28.01.2016. Η τιμολογιακή πολιτική  ισχύει ανεξάρτητα από την εγκατάσταση του νέου συστήματος, το οποίο έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει τους υπάρχοντες τύπους κομίστρου.

Ταυτόχρονα, από τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017 ξεκίνησε η νέα εκπτωτική πολιτική για την περίοδο προσαρμογής στο ηλεκτρονικό εισιτήριο:

ΝΕΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ
ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
ΠΡΟΙΟΝ ΤΙΜΗ ΤΙΜΗ / ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΕΚΠΤΩΣΗ ΜΕΣΑ
ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ 1,40€ (μονό) 1,40€ 1,40€ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΑΝΩΝΥΜΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ 0,60€ (μονό) 0,60€ 0,60€ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
5πλό ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ 1,40€ 6,50€ 1,30€ 0,50€ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΑΝΩΝΥΜΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
5πλό ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ 0,60€ 3€ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
10+1 ΕΙΝΑΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ 1,40€ 13,50 1,23€ 1 επιπλέον εισιτήριο ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΑΝΩΝΥΜΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
10+1 ΕΙΝΑΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΜΕΙΩΜΕΝΑ 0,60€ 6€ 1 επιπλέον εισιτήριο ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
2πλό ΕΝΙΑΙΟ 1,40€ 2,70€ 1,35€ 0,10€ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΑΝΩΝΥΜΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
2πλό ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ 0,6€ 1,20€ 0,60€ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ : Στο εισιτήριο 10+1 μειώνεται η τιμή κατα 0,50€, τιμή ανά εισιτήριο 1,23€ (φθηνότερη επιλογή)
ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ : Στο 5πλό εισιτήριο μειώνεται η τιμή κατα 0,50€, τιμή ανά εισιτήριο 1,3€ (δεύτερη φθηνότερη επιλογή)
ΝΕΟ 2πλό ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ : 
    •   Εισάγεται 2πλό εισιτήριο (μετ' επιστροφής) με τιμή 2,70 (τιμή ανά εισιτήριο 1,35)
Τα εισιτήρια αξίας 1,40 και 0,60 ευρώ εξακολουθούν να ισχύουν για 90 λεπτά;

Βεβαίως, τα εισιτήρια ισχύουν για 90 λεπτά από την πρώτη επικύρωσή τους, ανεξάρτητα από τις ενδιάμεσες επιβιβάσεις/επικυρώσεις.

Τι πρέπει να κάνω όταν λήξει η χρονική ισχύς του εισιτηρίου μου και δεν ολοκλήρωσα την διαδρομή μου;

Αυτό το ερώτημα είναι σημαντικό. Αν ταξιδεύετε με τις γραμμές  1, 2 και 3 ο αναγνώστης στην πύλη εξόδου θα αναγνωρίσει ότι το εισιτήριο έχει λήξει και δεν θα ανοίξει για να εξέλθετε.
Στην περίπτωση που υπάρχει επαρκής αποθηκευμένη χρηματική αξία, οι πύλες θα ανοίξουν επικυρώνοντας νέο κόμιστρο.
Σε κάθε άλλη περίπτωση,  ζητάτε την συνδρομή του Υπεύθυνου Σταθμού πιέζοντας το κομβίο που βρίσκεται στην πύλη.

Αν ταξιδεύετε με λεωφορείο, τρόλλεϋ ή τραμ, η λήξη του εισιτηρίου σας θα γίνει αντιληπτή στην περίπτωση ελέγχου, οπότε θα σας επιβληθεί πρόστιμο. Θα πρέπει να επικυρώσετε νέο εισιτήριο.

Είμαι δικαιούχος μειωμένου κομίστρου / ελεύθερης μετακίνησης. Μπορεί να χάσω το δικαίωμά μου με το νέο σύστημα;

Κανένα δικαίωμα μετακίνησης με μειωμένο κόμιστρο ή ελευθέρας δεν καταργείται.

Είμαι άνεργος. Τι πρέπει να κάνω;

Η μετάβαση στο νέο σύστημα γίνεται σταδιακά. Ο Ο.Α.Σ.Α. συνεργάζεται με τα όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, για την υλοποίηση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου.

Σύντομα θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση αναφορικά με την μετακίνηση των ανέργων. Για την ώρα οι άνεργοι μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α. με την επίδειξη της βεβαίωσης ανεργίας.

Είμαι άτομο με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) και έχω κάρτα ελεύθερης μετακίνησης. Τι πρέπει να κάνω;

Η μετάβαση στο νέο σύστημα γίνεται σταδιακά. Ο Ο.Α.Σ.Α. συνεργάζεται με τα όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, για την υλοποίηση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου.

Σύντομα θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση αναφορικά με την μετακίνηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για την ώρα μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α. με την επίδειξη της κάρτας ΑΜΕΑ.

Είμαι κάτοχος τριμηνιαίας κάρτας που δεν έχει λήξει η ισχύς της. Τι πρέπει να κάνω;

Η μετάβαση στο νέο σύστημα γίνεται σταδιακά.

Δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η διαδικασία αντικατάστασης τόσο των 3μηνιαίων όσο και των 6μηνιαίων και ετησίων καρτών. Σύντομα θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση. Έως τότε κυκλοφορείτε με την χάρτινη κάρτα σας.

Είμαι κάτοχος εξαμηνιαίας / ετήσιας κάρτας που προμηθεύτηκα ατομικά και δεν έχει λήξει η ισχύς της. Τι πρέπει να κάνω;

Η μετάβαση στο νέο σύστημα γίνεται σταδιακά.

Δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η διαδικασία αντικατάστασης ετησίων καρτών. Σύντομα θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση. Έως τότε κυκλοφορείτε με την χάρτινη κάρτα σας.

Είμαι κάτοχος εξαμηνιαίας / ετήσιας κάρτας που προμηθεύτηκα μέσω της εταιρείας/συλλόγου μου με μαζική αγορά και δεν έχει λήξει η ισχύς της. Τι πρέπει να κάνω;

Ο Ο.Α.Σ.Α. συνεργάζεται με όλους τους φορείς που έχουν προμηθευτεί ετήσιες και εξαμηνιαίες κάρτες μαζικά για τα μέλη τους, για την υλοποίηση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου. Οδηγίες ως εκ τούτου θα πάρετε από τον φορέα που σας προμήθευσε την κάρτα. Οι προσωποποιήσεις αυτών των καρτών γίνονται μαζικά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι κάτοχοι ετήσιων καρτών που εντάσσονται στην παραπάνω κατηγορία καλούνται να ετοιμάσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά (εκτύπωση του QR Code από το site, μια φωτογραφία και φωτοτυπία της κάρτας 2017 – 2018 και των υπόλοιπων κουπονιών) και να τα παραδώσουν στον υπεύθυνο του φορέα τους. Αν έχετε βγάλει ετήσια κάρτα μέσω κάποιου συλλόγου εργαζομένων, επικοινωνήστε με το σύλλογο για περισσότερες πληροφορίες.

Έχω στείλει φάκελο για την έκδοση κάρτας και δεν μου έχει παραδοθεί ακόμη.

Η αποστολή των φακέλων γίνεται κανονικά μέσω της υπηρεσίας courier των ΕΛΤΑ.

Εάν δεν μπορέσετε να τον παραλάβετε, ο υπάλληλος των ΕΛΤΑ θα σας αφήσει σημείωμα ώστε να επικοινωνήσετε με την υπηρεσία και να παραλάβετε τον φάκελο.
Έστειλα φάκελο χωρίς όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (πχ εκτυπωμένο τον κωδικό QR). Τι θα συμβεί;

Εάν ο φάκελος δεν περιλαμβάνει όλα τα ζητούμενα δικαιολογητικά, η κάρτα σας δεν θα εκδοθεί. Οι φάκελοι με τα χαρτιά σας θα παραμείνουν προσωρινά στο χώρο έκδοσης και σύντομα θα σας επιστραφούν.

Είμαι φοιτητής αλλά δεν έστειλα φωτοτυπία της Ακαδημαϊκής μου Ταυτότητας με τον φάκελο. Τι κάρτα θα εκδοθεί; Θα μπορώ παρόλα αυτά να τη φορτίζω με μειωμένο κόμιστρο όπως δικαιούμαι;

Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα είναι απαραίτητη για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας με δικαίωμα μειωμένου κομίστρου.
Η κάρτα που εκδίδεται  χωρίς αυτό το δικαιολογητικό δεν επιτρέπει τη φόρτωση μειωμένου κομίστρου.
Θα πρέπει να ακυρώσετε την κάρτα σας όταν την παραλάβετε και να εκδώσετε νέα. Σε αυτήν την περίπτωση απευθυνθείτε στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών στον σταθμό του Συντάγματος, 8.00-16.00 ή στα γραφεία του ΟΑΣΑ, Μετσόβου 15 Αθήνα, 8.00-14.15. 

Έως τώρα κατέθετα τα εισιτήρια που χρησιμοποιούσα στο πλαίσιο της εργασίας μου και πληρωνόμουν για αυτά. Τώρα πώς φαίνεται η αξία που έχει φορτωθεί σε ένα πολλαπλό εισιτήριο;

Κατά την έκδοση του νέου πολλαπλού εισιτηρίου εκδίδεται ταυτόχρονα και η αντίστοιχη απόδειξη που αναγράφει την αξία του κομίστρου που φορτώθηκε. Θα πρέπει να φυλάσσετε την απόδειξη και να την καταθέτετε στην υπηρεσία σας.

Άλλαξα Ταυτότητα. Θα έχω πρόβλημα εφόσον άλλαξε ο Αριθμός Δελτίου;

Το Δελτίο Ταυτότητας  χρησιμοποιείται μόνο κατά την διαδικασία έκδοσης της κάρτας για την ταυτοποίηση του προσώπου. Η αλλαγή του αριθμού του στην συνέχεια δεν δημιουργεί πρόβλημα, καθώς δεν κρατούνται τέτοια στοιχεία από την Υπηρεσίας μας.

Οι νέες κάρτες / εισιτήρια ισχύουν στο τμήμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Μαγούλα - Πειραιάς – Αεροδρόμιο όπως πριν;

Σύμφωνα με το ισχύον Νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του Ο.Α.Σ.Α. (Ν.  3920/2011), ο Ο.Α.Σ.Α. και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούν ανεξάρτητα Νομικά Πρόσωπα. Η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συνεργάζεται με τον Ο.Α.Σ.Α. στο αστικό της τμήμα.

Σε αυτό το πλαίσιο αποφασίστηκε η συνέχιση της συνεργασίας ως εκ τούτου τα εισιτήρια, χρονικές κάρτες του ΟΑΣΑ θα εξακολουθήσουν  να ισχύουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως  την Μαγούλα και έως το Αεροδρόμιο.

Είμαι κάτοχος προσωποποιημένης ATH.ENA Card και την έχασα. Τί να κάνω; ( Αντικατάσταση λόγω απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας )

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας σας, θα πρέπει να την δηλώσετε το συντομότερο δυνατόν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών στο σταθμό Μετρό του Συντάγματος  και να ζητήσετε την αντικατάστασή της.

Για την επανέκδοση προσωποποιημένης κάρτας θα πρέπει επίσης να προσκομίσετε :

  1. Το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή το διαβατήριό σας
  2. Πρόσφατη φωτογραφία σας. Αν δεν έχετε, θα φωτογραφηθείτε επί τόπου
  3. Επίσημο έγγραφο με το οποίο να πιστοποιείται ο ΑΜΚΑ σας σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. φωτογραφία με το κινητό του επίσημου εγγράφου).
  4. Τα απαραίτητα παραστατικά, αν είστε δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης.

*Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν διαθέτει  Δελτίο Ταυτότητας, Διαβατήριο ή ΑΜΚΑ, μπορεί να προσκομίσει νόμιμο έγγραφο όπου αναγράφεται ένας μοναδικός προσωπικός αριθμός (πχ ID number).

Πρέπει να θυμάστε :
Τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (pin) που χρησιμοποιήσατε για την αρχική έκδοση της κάρτας σας.

Ο αρμόδιος θα ακυρώσει την παλιά κάρτα σας, και θα εκδώσει την καινούργια.

Η αντικατάσταση κάρτας, λόγω απώλειας, κλοπής, φθοράς κοστίζει €2.

Τα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου, υπόλοιπος χρόνος ή/και η χρηματική αξία, που βρέθηκαν αποθηκευμένα στην παλιά κάρτα θα μεταφερθούν στην νέα κάρτα σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες.

Για να πληροφορηθείτε τους Κανόνες Μεταφοράς κομίστρου και αξίας από απωλεσθείσα ή προβληματική κάρτα σε νέα, πιέστε  εδώ.
Ήμουν κάτοχος ανώνυμης ATH.ENA Card και την έχασα. Τι να κάνω;

Στη ανώνυμη ATH.ENA Card δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου τους. Ως εκ τούτου, αν την χάσατε, εκλάπη ή καταστράφηκε, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί από τρίτους .

Για τον λόγο αυτό συνιστούμε στους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών να προτιμούν την έκδοση της προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ώστε να διασφαλίζουν τις αγορές τους οποιασδήποτε αξίας και να είναι.

Εάν θέλετε να μάθετε την διαδικασία έκδοσης προσωποποιημένης ATH.ENA Card, πατήστε εδώ

Είχα ένα πολλαπλό εισιτήριο και το έχασα. Τι να κάνω;
Στο πολλαπλό εισιτήριο δεν αποθηκεύονται προσωπικά στοιχεία. Ως εκ τούτου, αν απολεσθεί, κλαπεί ή καταστραφεί, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί από τρίτους.

Σκεφθείτε τον αριθμό και την συχνότητα των μετακινήσεων που κάνετε και εξετάστε αν η ATH.ENA Card σας ταιριάζει.
Είμαι κάτοχος προσωποποιημένης κάρτας, την οποία έχω φορτίσει με προϊόν κομίστρου 6μηνης διάρκειας, το οποίο έχω επικυρώσει και ξεκινήσει να χρησιμοποιώ. Θα λείψω από την Αθήνα για 6 μήνες. Όταν θα επιστρέψω θα μπορέσω να χρησιμοποιήσω τα αποθηκευμένα κόμιστρα και αξία;

Τυχόν χρηματική αξία και μη ενεργοποιημένο προϊόν κομίστρου που είχατε αποθηκεύσει θα τα βρείτε ως έχουν. Το ίδιο ισχύει και για τα αχρησιμοποίητα εισιτήρια που προέρχονται από πακέτο εισιτηρίων. Εάν όμως υπάρχει ενεργοποιημένο προϊόν μεγάλης διάρκειας, όπως ισχύει στην περίπτωσή σας, αυτό θα έχει λήξει. Αν δεν το είχατε ενεργοποιήσει, τότε θα το βρίσκατε και αυτό ακέραιο προς χρήση.

Είχα υπόλοιπο στην κάρτα μου πχ 2 εισιτηρίων και φόρτωσα άλλο ένα πακέτο 10+1. Επικυρώνοντας την κάρτα μου κατά την τελευταία μετακίνησή μου, δεν εμφανίστηκε στην οθόνη το συνολικό υπόλοιπο των 12 εισιτηρίων αλλά του ενός εισιτηρίου του πρώτου πακέτου. Γιατί;

Το δεύτερο προϊόν έχει φορτωθεί. Εάν ελέγξετε την κάρτα σας σε ένα Αυτόματο Μηχάνημα, επιλέγοντας ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, μπορείτε να το επιβεβαιώσετε.  Το επικυρωτικό μηχάνημα στις πύλες των σταθμών ή στην είσοδο των λεωφορείων, διαβάζει κάθε φορά το προϊόν που είναι σε ισχύ. Μόλις εξαντληθούν τα εισιτήρια του πρώτου πακέτου, θα εμφανίσει το δεύτερο προϊόν από το οποίο θα τραβήξει εισιτήριο κατά την είσοδό σας.

Τι ισχύει για τα παλαιά χάρτινα εισιτήρια;

Από τις 16/11/2017, παύει ολοσχερώς η χρήση (έκδοση, ακύρωση) χάρτινων εισιτηρίων και καρτών.
Από 16/11/2017 η πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ γίνεται μόνο με ισχύοντα ηλεκτρονικά μέσα κομίστρου (προσωποποιημένες κάρτες, ανώνυμες κάρτες, πολλαπλά εισιτήρια).

Οι κάτοχοι όλων των ειδών χάρτινων εισιτηρίων έχουν τη δυνατότητα ανταλλαγής με ηλεκτρονικά ως εξής:

α. Οι κάτοχοι εισιτηρίων έως και 10 τεμάχια (όλων των ειδών) τα ανταλλάσσουν στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ ΑΕ στον σταθμό της Ομόνοιας όλες τις ημέρες της εβδομάδας κατά τις ώρες από 07.00 π.μ. έως τις 21.30 μ.μ. και στον σταθμό «Εθνική Άμυνα», Δευτέρα με Παρασκευή κατά τις ώρες από 08.00 π.μ. έως τις 16.00 μ.μ.

ή στα Κεντρικά Γραφεία της ΟΣΥ ΑΕ (Παρνασσού 6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) τις εργάσιμες ημέρες από τις 08.00 π.μ. μέχρι τις 14:00 μ.μ.

β. Οι κάτοχοι 11 εισιτηρίων και άνω τα ανταλλάσσουν στα Κεντρικά Γραφεία του ΟΑΣΑ (Μετσόβου 15, Αθήνα) τις εργάσιμες ημέρες, από τις 08.00 π.μ. μέχρι τις 14:00 μ.μ.

Η διαδικασία ανταλλαγής των χάρτινων εισιτηρίων πραγματοποιείται σύμφωνα με τα κάτωθι:

Συμπληρώνεται σχετικό έντυπο με τα είδη και των αριθμό των επιστρεφομένων χάρτινων εισιτηρίων.

Η αξία των επιστρεφομένων χάρτινων εισιτηρίων ανταλλάσσεται με αποθηκευμένη αξία προσωποποιημένης κάρτας (ATH.ENA Card).

ή

Η αξία των επιστρεφομένων χάρτινων εισιτηρίων ανταλλάσσεται με αποθηκευμένη αξία απρόσωπης κάρτας (ATH.ENA Card).

ή

Η αξία των επιστρεφομένων μονών χάρτινων εισιτηρίων αντιστοιχίζεται αθροιστικά με πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Τicket) 5 διαδρομών ή 10+1 διαδρομών ή 2πλό.

Επισημάνσεις:

-Οι δικαιούχοι μετακίνησης με μειωμένο κόμιστρο φέρουν τα αντίστοιχα δικαιολογητικά (π.χ. οι κάτω των 18 και οι άνω των 65, Δελτίο Ταυτότητος ή έγγραφο με την ημερομηνία γέννησης).

- Οι ανταλλαγές με πολλαπλά ηλεκτρονικά εισιτήρια, θα πραγματοποιούνται μόνο με συνδυασμούς των 5 διαδρομών, 10+1 διαδρομών, 2πλό και 1 μεμονωμένο.

- Τα εισιτήρια ελέγχονται με ηλεκτρονικό εξοπλισμό ως προς τη γνησιότητά τους. Εισιτήρια μη γνήσια δεν αντικαθίστανται.

- Η ανταλλαγή χάρτινων εισιτηρίων με αντίστοιχα ηλεκτρονικά θα πραγματοποιείται έως το τέλος του 2017.